Az IAB Europe új kutatása szerint a mobilra fejlesztett weboldalak aránya megfelel az asztali számítógépre fejlesztettekének

Az IAB Europe új kutatása szerint a mobilra fejlesztett weboldalak aránya megfelel az asztali számítógépre fejlesztettekének

cover-mobile-report

Brüsszel, 2016. szeptember 27. – Mivel egyre inkább a mobil eszközök kerülnek a figyelem középpontjába, a hirdetők igyekeznek kihasználni ezt a trendet a fő célközönségeik megszólítására – derül ki az IAB Europe második hirdetői mobileszköz-auditjából. A vezető kiskereskedelmi és pénzügyi hirdetők több mint 80%-a rendelkezik mobilra optimalizált weboldallal, és több mint a felük reszponzív weboldalakat használ.

A több mint 500 hirdetői oldal vizsgálata alapján készült jelentés mélyre ható információkkal szolgál annak érdekében, hogy a márkahirdetőket a mobil eszközökkel kapcsolatos ismereteik és jelenlétük fejlesztésére ösztönözze a mobil eszközöket preferáló fogyasztói környezet tekintetében.

A mobil eszközök jelenleg az összeurópai display hirdetési költések negyedét teszik ki, de a legtöbb fejlett piacon az arány közel 50%-os, és bár a vizsgálat utal arra, hogy a mobil szegmens a hirdetői stratégia szerves részévé kezd válni, arra is felhívja a figyelmet, hogy még vannak lehetőségek a mobilmarketing-stratégiák kiterjesztésében. Egyes piacokon még mindig visszafogott az alkalmazásfejlesztés, pl. a kiskereskedelmi márkák esetében az e-kereskedelem, a pénzügyi márkáknál pedig a fiókkeresők terén.

 

 

A kutatás fő megállapításai:

  • A kiskereskedelmi és pénzügyi márkák többsége rendelkezik mobilos jelenléttel. A kiskereskedelmi és pénzügyi márkák több mint 80%-a rendelkezik mobilra optimalizált weboldallal, és a pénzügyi márkák közel háromnegyede használ reszponzív weboldalakat. Ezen a téren Németország és Hollandia emelkedik ki, mivel az előbbiben az összes kiskereskedelmi márkának, az utóbbiban pedig mindegyik pénzügyi márkának van mobilra optimalizált weboldala.
  • Az appok a mobilstratégia kulcsfontosságú részei. A kiskereskedelmi márkák több mint fele és a pénzügyi márkák közel háromnegyede rendelkezik mobilalkalmazással. A pénzügyi szektorban a lakossági banki appok fejlettebbek az üzleti banki alkalmazásoknál: kétszer annyi pénzügyi márka rendelkezik lakossági, mint üzleti banki appokkal. A közép-kelet-európai pénzügyi márkák azonban inkább rendelkeznek üzleti banki appal, míg Spanyolországban a pénzügyi márkák túlnyomó többségének van lakossági banki alkalmazása.
  • A mobilos weboldalak éppolyan fejlettek, mint az asztali gépesek. A funkcionalitás tekintetében a kiskereskedelmi márkák mobilos oldalai kezdenek felzárkózni a PC-ken futókhoz. A kiskereskedelmi márkák kicsivel több mint kétharmadának van tranzakcióalapú mobilos (65%) vagy PC-s (69%) oldala. Az üzletkereső funkcionalitás szintén felzárkózni látszik, hiszen a kiskereskedelmi márkák kicsit több mint fele rendelkezik GPS-alapú üzletkeresővel a PC-s vagy mobilos weboldalán. A mobilos oldalak terén Spanyolország vezet: itt az oldalak 90%-án már van GPS-alapú üzletkereső.
  • Pénzügyi kalkulátort a pénzügyi márkák több mint kétharmadának PC-s és mobilos weboldala tartalmaz. Ugyanennyien rendelkeznek GPS-alapú fiókkeresővel a PC-s és a mobilos oldalukon is. A törökországi pénzügyi márkák inkább a mobilos oldalukon helyeznek el fiókkeresőt (80%).
  • Az appok fejlesztése elmarad a mobilos és PC-s böngészőoldalakétól. Hasonló történet rajzolódott ki a 2015-ben végzett első európai mobilvizsgálat (European Advertiser Mobile Audit) jelentéséből is, ami arra enged következtetni, hogy az alkalmazásfejlesztés le van maradva a böngészőoldalakhoz képest. A kiskereskedelmi appoknak még van hova fejlődniük, mivel a kiskereskedelmi márkák kevesebb mint fele alakított ki tranzakciós funkciókat és GPS-alapú üzletkeresőket a mobilos vagy táblagépes alkalmazásához. A pénzügyi márkák közel felének van GPS-alapú fiókkeresője a mobilos vagy táblagépes alkalmazásában.

Az IAB Europe hét nemzeti IAB irodával (BVDW/IAB Németország, IAB Írország, IAB Hollandia, IAB Lengyelország, IAB Szerbia, IAB Spanyolország és IAB Törökország) közösen végezte el a helyi piacokon a médiára legtöbbet költő kiskereskedelmi és pénzügyi hirdetők vizsgálatát. A mobil csatorna fő prioritást jelent az IAB Europe számára, ezért célul tűzte ki, hogy ajánlásai, kutatásai és állásfoglalásai révén előmozdítsa a mobilos márkahirdetések kihasználását.

Ben Rickard, az MEC mobilüzletágának EMEA-térségért felelős vezetője elmondta: „A mobil eszközöket preferáló környezetben élünk, ezért nagyszerű látni, hogy a márkák az internetet és appokat átfogó módon alakítják mobilstratégiájukat.  A mobilos display 60%-ot meghaladó növekedést ért el 2015-ben, ami megmutatja, milyen fontos ez az eszköz a hirdetők számára a lehető legjobb célközönség bevonásához.”

A mobilos hirdetői piacot vizsgáló jelentés innen tölthető le.

 

Vissza a hírekhez